Dörzsölhetik a markukat az influenszerek
Fotó: Shutterstock

Jöhetnek a fizetős videók a TikTokon

Lehetővé teheti a TikTok, hogy fizetőssé tegyék egyes videóikat a tartalomgyártóik. Így akár közvetlen bevételhez is juthatnak a tartalomkészítők. Más módon is növelné néhány felhasználója bevételeit a platform.


A jövőben pénzt kérhetnek a tiktokos tartalomgyártók egyes videóikért?

Az Information szerint olyan funkción dolgozik a TikTokot üzemeltető ByteDance, mellyel a tartalomgyártóik fizetőkapu mögé helyezhetnék egyes videóikat. Vagyis csak az tekintheti meg azokat, aki fizet értük. Az információik alapján a megtekintés díját a tartalomkészítők maguk határozhatják meg, és akár néhány száz forint is lehet.

Az Engadget hozzáteszi, egyelőre nem ismert, hogyan fog működni a funkció, de segítheti a tartalomgyártókat abban, hogy közvetlen bevételhez jussanak azoktól, akik megtekintenék a tartalmaikat.

Más változás is jöhet

A HVG felhívja rá a figyelmet, nem ez lehet az egyetlen lényeges változás a TikTokon a közeljövőben.

A közösségi médium átalakíthatja a Creator Fund (Alkotói Alap) rendszerét, miután sok panasz éri, hogy keveset fizet. Ennek részeként 10 ezerről 100 ezerre növekedne a részvételhez megszabott minimális követőszám, viszont a jogosultaknak többet fizetne a platform. Emellett nagyobb összeg ütheti a markát a hosszabb videók készítőinek is. A változásnak előnyös, hogy a korábbiaktól ellentétben már 10 perces videókat is lehet posztolni.

Az iparági pletykák szerint legkorábban márciusban érkezhet néhány változás a TikTokra, bár az elején csak bizonyos kiválasztott országokban.

Nagyon rákattantak a gyerekek ezekre az alkalmazásokra

Kutatók arra hívták fel a figyelmet a napokban, hogy továbbra is a TikTok a legnépszerűbb applikáció a 4-18 éves gyerekek körében. Világszinten majdnem kétszer annyi időt tölt az említett korosztály a kínai eredetű appban, mint a második legnépszerűbb YouTube-on. De itt van a gyerekek körében legnézettebb appok listája:

  • TikTok: 107 perc/nap,
  • Snapchat: 72 perc/nap,
  • YouTube: 67 perc/nap,
  • Netlix: 48 perc/nap,
  • Instagram: 45 perc/nap,
  • Disney+: 40 perc/nap,
  • Facebook: 20 perc/nap,
  • Pinterest: 16 perc/nap,
  • Twitter: 10 perc/nap.

Ha összeadjuk a különböző alkalmazásokon töltött napi átlagidőt, igen nagy értéket kapunk. Azonban egyes applikációk egyszerre is futtathatók, és akár több készüléket is használhatnak a gyerekek azonos időben. Valamint a napi átlagértékeket jellemzően éves adatokból kalkulálják ki.

Egyébként a neten csüngenek a magyar gyerekek is. Magyarországon a 10–15 évesek egy átlagos hétköznapon nagyjából két, hétvégenként körülbelül három órát töltenek a világhálón.

Ne hagyd ki!