A videók színein alapuló szűrési rendszert tesztel a YouTube. Az új funkció már elérhető néhány felhasználónak. Ők számoltak be arról, hogy színekkel szűrhetik, milyen műsorok jelenjenek meg a hírfolyamban.
Színeken alapuló szűrési rendszert fejleszt a YouTube
Kísérleti jelleggel egy új funkciót tett elérhetővé néhány felhasználójának a YouTube. Ez lehetővé teszi, hogy színek szerint szűrjék, milyen videók jelenjenek meg a hírfolyamban.
A Verge szerint erre egy új, felugró ablak adott lehetőséget nekik a YouTube mobilalkalmazásban. Arra kattintva megváltoztathatták a videófeedjük színét pirosra, kékre vagy zöldre.
A változást a YouTube szóvivője is megerősítette. Ahogyan azt is, hogy egyelőre kísérleti funkcióról van szó, és jelenleg csak néhány felhasználó érheti el.
A 24 megjegyzi, az nem derült ki, milyen okból tesztelnek egy ilyen szűrési mechanizmust, ahogyan annak működési alapjait sem ismertették. Azonban úgy tűnik, a szűrés vagy egy kiemelt kép (esetleg képek) legszembetűnőbb színeinek elemzésén, vagy az egész videó színelemzésén alapszik. A szűrt tartalmakat pedig nem köti össze téma vagy tartalom alapján.
Egyébként vannak olyan felhasználói vélemények, amelyek szerint ez egy technika adatgyűjtési stratégia lehet annak megválaszolására, hogy a felhasználók hogyan kapcsolódnak bizonyos színekhez.
Függőséget is okozhat a YouTube és a TikTok
A Pew Research Center kutatása pedig arra világított rá, az amerikai tinédzserek életére jelentős hatásuk van a közösségimédia-platformoknak, különösen a videós szolgáltatásoknak.
A vizsgált 13-17 év közötti korcsoportban a YouTube és a TikTok a legnépszerűbbek. Az előbbi népszerűsége kiemelkedő, hiszen a felmérésben résztvevők 93 százaléka rendszeresen használja a Google videostreaming-szolgáltatását. Sőt, 16 százalékuk azt nyilatkozott, "gyakorlatilag folyamatosan" a YouTube-on van. A TikTokot 63 százalékuk használja rendszeresen (17 százalékuk "gyakorlatilag folyamatosan"). A harmadik legnépszerűbbek a Snapchat (60 százalék), a negyedik pedig az Instagram (59 százalék).
Mindemellett az is kiderült, csökkent a Facebook népszerűsége. A megkérdezettek csupán egyharmada használja rendszeresen, amíg nyolc-kilenc évvel ezelőtt ez az arány 71 százalék volt. Az Instagram népszerűsége stagnálást/enyhe csökkenést mutat.
Az amerikai tinédzserek közösségimédia-használati mintázata az elmúlt években jellemzően nem változott. Sem a az X (Twitter) körüli problémák, sem a TikTok kínai tulajdonosi háttérével kapcsolatos aggodalmak nem változtattak a piaci trendeken.