Négycsillagos hotel üvegablakán pálmafák tükröződnek
A magas infláció, a lassuló gazdasági növekedés és a recessziós félelmek ellenére virágzik a hotelbiznisz. A Hilton vezére, Chris Nassetta nem tartja kizártnak, hogy a szállodalánc 103 éves történetének legjobb nyara előtt állnak.

Kevés szegmenst érintett olyan súlyosan a Covid, mint a professzionális szálláskiadást. De amint a védőoltások nyomán lehetővé vált a korlátozások feloldása, és beköszöntött az első szabad nyár, az élményre éhes turisták féktelenül vágnak neki a világnak.

Utaznak, mintha nem lenne holnap

Áprilisban az üzleti és turisztikai célú repülésfoglalások száma meghaladta a 2019-es szintet, először a pandémia kezdete óta, annak ellenére, hogy a megnövekedett utazási kedv és más tényezők miatt jelentősen megdrágultak a repülőjegyek. A hotelágazat vezető szereplői úgy érzik, van még lehetőség a további áremelésre.

Mindennek felment az ára, természetesen a hotelfoglalás sem különbözik a bevásárlástól vagy a tankolástól

– mondta a CNBC-nek Nassetta.

A CEO szerint két dolog tartja csúcson a keresletet:

  • az egyik, hogy a fogyasztók a pandémia alatt félretették a pénzt, aminek most a nyakára hágnak,
  • a másik pedig az üzleti szegmens, ahol két éve nem tartottak konferenciákat, rendezvényeket, és most mindezt igyekeznek bepótolni.

Erre jönnek rá a külföldiek

A Marriottnál a legutóbbi hosszú hétvégén, a Memorial Day környékén a társaság elérhető szobára vetített bevétele – ami egy hotellánc teljesítményét mutatja - 25 százalékkal magasabb volt, mint 2019-ben ugyanekkor.

Amíg a szolgáltatásokban jól teljesítünk – ami a munkaerőhiányos piaci helyzetben nem mindig könnyű – azt hiszem, továbbra is igen figyelemre méltó árképzésre nyílik lehetőség

– vélekedett a Marriott vezére, Tony Capuano.

A keresletet tovább erősítheti, hogy a Biden-adminisztráció a múlt héten eltörölte a külföldről érkezők tesztkötelezettségét. Bár ez már sok országban, például az Egyesült Királyságban vagy Görögországban már rég megtörtént, az Egyesült Államokba csak most tették lehetővé a szabad beutazást.

A Hyatt vezetője, Mark Hoplamazian korábban azt mondta: a külföldi turisták sokkal több pénzt költenek az Egyesült Államokban, mint a helyiek. Ennek ellenére nem lehet panasza a keresletre. Mint fogalmazott: az üzleti és turisztikai célú utazás „úgy pörög, ahogy a csövön kifér”.

Pár napja írtunk arról, hogy több belföldi üdülőhelyen legalább öt éjszakára kell foglalni szállást, hogy egyáltalán szóba álljanak velünk, a Balatonnál pedig idén is átlag felettiek a szállásárak. Itt pedig arról lehet olvasni, hogyan hatott a kiugróan magas infláció a kedvelt európai turistaparadicsomok áraira.


The Conversation

Ne hagyd ki!