A Tesla nem olcsó népautó

A napokban rekordáron értékesítettek Tesla járműveket. Volt azonban egy kis bökkenő.


Mindig történik valami Elon Musk cégeivel. Vagy épp egy űrhajó robban fel, vagy embereket küldene a Marsra, bejelenti, hogy Bitcoinnal is vehetünk Teslát, vagy mondjuk egy bejegyzéssel felrobbantja a tőzsdét. Most éppen duplán vonták le a Tesla-vásárlók pénzét.

Na de Elon, miféle eljárás ez?

Egy általános felhasználásra szánt Tesla ára nagyjából 40 és 80 ezer dollár között mozog. A fizetésnél már kriptovalutát is használhatunk, illetve online is lebonyolíthatjuk az adás-vételt. Utóbbi esetében sokan pórul jártak. A CNBC amerikai hírtelevíziónak több Tesla tulajdonos is elmondta, hogy duplán vonták le az autó árát a bankszámlájukról, amivel nagyot buktak. Amikor reklamáltak, a vállalat ügyfélszolgálata még el is küldte őket melegebb éghajlatra, mondván, hogy ennek a problémának a megoldása nem őket terheli, keressék fel az illetékes bankjukat a panaszukkal. Ráadásul még értesítést sem kaptak a tranzakcióról, így ha külön nem nézik meg a számlájukat, akkor lehet, hogy észre sem vették volna a bakit.

David Excell, a Featurespace pénzügyi bűncselekmények megelőzésére szakosodott technológiai vállalat alapítója azt mondta, hogy a dupla levonás elég jellemző probléma az e-kereskedelmi szektorban és a bankoknál is. A szakember szerint egy hibás levonás esetén az a legjobb megoldás, ha a károsult felkeresi az eladót, és megkéri a tranzakció visszavonására. Ebben az esetben a Tesla ezt az utat megpróbálja lezárni.

Pandémiás kiszállítás

Az egyik károsult, Tom Slattery az érintésmentes kiszállítást választotta. Annyi dolga volt, hogy megrendelte online az autót, feltöltötte a biztosítási papírjait és a jogosítványát, illetve kiválasztotta a fizetési módot, mely esetében az online fizetés volt. Minden rendben ment, megkapta az autóját, viszont másnap reggel, mikor megnézte a bankszámláját, észrevette, hogy 53 ezer dollárral többet vontak le tőle. Ebből már tudott volna venni egy másik típust is, ráadásul semmiféle értesítést nem kapott az extra levonásról. Hívásait a Tesla panaszközpontja „elterelte", személyesen is érdeklődött, de közölték vele, hogy saját magának kell megoldani a problémát a bankján keresztül.

Tom Slattery nincs egyedül, csak a CNBC-t tucatnyian keresték meg ezzel a problémával. Mindegyikük esetében szinte ugyan ez volt a Tesla eljárása. Sokan azt nehezményezték, hogy egy komoly összegű tranzakció pillanatok alatt végbemegy, de a hibák elhárítása és a visszatérítés napok, hetek alatt sem oldódik meg, annak ellenére, hogy a cég 1-3 napos kártérítést ígért sokuknak. Szerencsére úgy néz ki, hogy a banki tranzakció törlésével orvosolható lesz a probléma a szakértők szerint, de ez időbe telik. Talán 10 nap, de lehet több is, mire bejelentés után történik valami.


Ne hagyd ki!