Hackerek lopták el a Ferrari ügyfeleinek adatait az autógyártótól. Most pénzt követelnek az információkért cserében. Mutatjuk az olasz luxusautógyár válaszát.
Hackerek lopták meg a Ferrarit, most pénzt követelnek
Arról értesítette az ügyfeleit a Ferrari, hogy hackerek törték fel a cég informatikai rendszereit. Az olasz luxusautógyártó szerint a támadók hozzáférhettek bizalmas ügyféladatokhoz, most pedig váltságdíjat követelnek, hogy ne szivárogtassák ki azokat – írja a Bleeping Computer.
A vállalt szerint kikerülhetett az ügyfeleik neve, lakcíme, e-mail-címe és telefonszáma. Azonban arra nincs bizonyíték, hogy a bűnözők hozzáférhettek fizetési információkhoz, például bankkártyaadatokhoz.
Hangsúlyozták, az eset nincs hatással a cég működésére, valamint megtették a szükséges lépéseket. A zsarolóknak nem fizetnek, mivel úgy vélik, azzal támogatnák őket a hasonló, további akcióikban.
Visszapillantó tükörből nézik a válságot
Egyébként a legtöbb autógyártó forgalma jelentősen visszaesett tavaly. De nem a Ferrarié! Nagyjából 20 százalékkal növelte az árbevételét 2022-ben az előző évhez képest. Az 5,1 milliárd eurós bevétel mellett 939 millió euró profitot termelt. A cég várakozása szerint idén 5,7 milliárdra emelkedhetnek a befolyó összegek, ami teljesen valószínű annak a fényében, hogy a megrendelőik előre lekötötték az egész évre a teljes gyártói kapacitásukat.
Luxus sportmárkáról van szó, így nem meglepő, hogy nem százezres mennyiséget értékesítenek az autóikból évente. 13 221 darab új Ferrarit adtak el tavaly, amíg 11 155 autót 2021-ben, ami 18,5 százalékos bővülést takar egyetlen év alatt. Tehát a bevételeik növekedése elsősorban nem az inflációnak, hanem az értékesítési volumen növekedésének tulajdonítható.
Leginkább Kínában növekedett a cég, ahol (Hongkonggal és Tajvannal együtt) 8-ról 12 százalékra emelkedett az eladott autóik darabszámának az aránya a teljesen éves értékesítéseikben egy év alatt.
A Ferrari forgalomba kerülő autói 78 százalékban csak belső égésű motorral voltak felszerelve tavaly, valamint 22 százalékot tettek ki a hibrid modellek.
A kőgazdagok fittyet hánytak a válságra, szórták a pénzt
Az olyan ultragazdagokat célzó márkák, mint a Ferrari, a Dior, a Louis Vuitton és a Versace anyacégei tavaly év közben növelték profitkilátásaikat, miután robusztus eladási számokat produkáltak.
A luxuskategória érintetlensége a korábbi gazdasági visszaesések idején is figyelemreméltó volt. Magától értetődik, hogy az ultragazdagok érzik meg utoljára, ha baj van, hiszen a vagyonuk védőburokként szolgál a gazdasági kellemetlenségek ellen. A lankadatlan költést ugyanakkor az is indokolja, hogy a drága árucikkek gyakran státuszszimbólumként szolgálnak.
A hatalom szimbólumai a törzsön belül sokat számítanak
– mondta korábban Milton Pedraza, a Luxury Institute ktatócég vezetője.