Egy Tesla belseje fekete bőr ülésekkel és fedélzeti számítógéppel, amelynek képernyőjén az autó és a környezet látható. Az autó a Tesla márkakereskedése előtt áll.

Három új vezetési móddal bővült a Tesla automatizált vezető-asszisztens szolgáltatása, mindenki megtalálhatja a közlekedési szokásainak, vezetési stílusának megfelelő megoldást-írja a BBC.



Chill, average, assertive

A szóban forgó vezetéssegítő funkciókat tavaly októberben dobta piacra a Tesla, azonban bizonyos rendszerhibák miatt rövid időn belül ki is vonta a forgalomból. Ha minden igaz, akkor tökéletesítették a rendszert, ugyanis a „nyugodt”, az „átlagos” és a „határozott” módok ismét megjelentek a Tesla tulajdonosok fedélzeti számítógépein.

A legnagyobb visszhangot a határozott, azaz az asszertív vezetési stílus váltotta ki. Az így beállított autók kisebb követési távolságot hagynak, gyakrabban váltanak sávot, huzamosabb ideig közlekednek a belső, illetve az előzési sávban, valamint eleinte a stop tábláknál sem állnak meg teljesen, csupán „gurulási” sebességre lassítanak.

Sokan kritizálták a Teslát, mondván, hogy az asszertív funkció agresszív vezetést, száguldozást, konfliktusokat és baleseteket eredményezhet, szakértők szerint azonban ennek pont az ellenkezője fog megvalósulni.

Biztonságos dinamizmus

A Thatcham Research nonprofit szervezet szakértője, Matthew Avery szerint a Tesla új, határozott vezetési funkciója valójában biztonságosabb utazást eredményez. Mint mondta, agresszivitásról szó sincs, az autók csupán „emberszerűbben” fognak közlekedni az utakon. Kifejtette, hogy azok, akik túlságosan óvatosan vezetnek, ugyanakkora veszélyt jelentenek a forgalomra, mint a száguldozó félőrültek. Továbbá egy jól megtervezett önvezető rendszer elméletileg jóval biztonságosabb, hiszen kiküszöböli az emberi hibákat. Úgy véli, ha egy határozottabb vezetési stílus több sofőrt ösztönöz az önvezető rendszer használatára, mint egy nagyon óvatos stílus, az nettó nyereséget jelenthet a biztonság szempontjából.

Ha azt akarjuk, hogy az automatizálás széles körben is elterjedjen, figyelembe kell vennünk, hogy a sofőrök az várják el a járművektől, hogy olyan döntéseket hozzanak és hajtsanak végre, amilyenek egy emberi sofőrre jellemzőek, nem valami túl jóindulatú és nagyon biztonságos algoritmusra vágynak

-magyarázta Avery.

Azt is hozzátette, hogy nagyon fontos az asszertív mód precíz finomhangolása, ugyanis

keskeny a határ az asszertivitás és az agresszivitás között

Jó ötletnek tartja a Tesla újítását, de véleménye szerint messze vagyunk még attól, hogy teljesen rábízhassuk magunkat az autónkra.

The Conversation

Ne hagyd ki!