A Lemon8 egy új közösségi platform, amely a TikTok alternatívája lehet. Először Japánban indult, de mára az Egyesült Államokban is elérhető. Az alkalmazás leginkább az Instagram és a Pinterest főbb vonásait ötvözi. Azonban van egy csavar a történetben: ugyanaz a cég állhat az új app és a TikTok mögött.
Új közösségi platform hódít Japánban és Amerikában
Új közösségimédia-szolgáltatás indult az USA-ban, ami akár a TikTok alternatívája is lehet: a Lemon8. Ez egy közösségi fotó- és videómegosztó platform, ami az indulásakor (2020) csak Japánban volt elérhető, ahol az elmúlt években kiugróan sikeres lett. Leginkább az Instagram és a Pinterest főbb vonásait ötvözi, de elsősorban az egészség, a wellness és a szépségápolás témakörei köré épül. A data.ai elemzőcég adatai alapján jelenleg 17 millió letöltésnél tart az app globálisan. Azonban az elmúlt 30 nap a második legtöbbet letöltött alkalmazás volt életmód kategóriában az Egyesült Államokban.
A hwsw megjegyzi, az algoritmusai némelyike nagyon hasonló, ha nem teljesen megegyezik a TikTokéival. A tartalmakat ajánló rendszere is majdnem olyan sikeres abban a tekintetben, hogy huzamosabb időre a kijelző elé tudja szegezni a felhasználóit.
Mindez nem lehet meglepő annak a fényében, hogy a Lemon8 papíron egy szingapúri cég, a Heliophilia tulajdona. Az viszont a TikTok mögött álló vállalat, a ByteDance helyi központját tünteti fel székhelyéül. Emellett az alkalmazás fejlesztését Alex Zhu, a ByteDance termék- és stratégiai alelnöke, a TikTok korábbi vezérigazgatója felügyeli.
Egyre forróbb a talaj a kínai TikTok közösségi platform alatt az Egyesült Államokban, hiszen rendszeresen beszédtéma az esetleges betiltása. Ugyan a Lemon8 a TikTok alternatívája lehet a tartalomkészítőknél, viszont az elemzők arra figyelmeztetnek, nem tűnik jó megoldásnak a nagytestvér helyettesítése ilyen módon. A Lemon8-et idővel hasonló vádak érhetik, mint a TikTokot, így csak idő kérdése, mikor kerül a szabályozók fókuszába. Az új alkalmazás pedig rávilágíthat, egyre sürgősebbé válik egy átfogó keret kidolgozása a legnépszerűbb kínai internetes szolgáltatások esetleges kockázatainak kezelésére.
Jöhetnek a fizetős videók a TikTokon
Egyébként minden jel arra mutat, olyan funkción dolgozik ByteDance, mellyel a tartalomgyártóik fizetőkapu mögé helyezhetnek egyes videókat a TikTokon. Vagyis csak az tekintheti meg azokat, aki fizet értük.
Olybá tűnik, a funkció a Series névre fog hallgatni, és egyes kiválasztott tartalomgyártóknál lesz elérhető a kezdeti időszakban. Az alkotók gyűjteményeket készíthetnek, és ezeket egyben adhatják el prémium tartalomként. Egy ilyen gyűjtemény 80 videót is tartalmazhat, darabonként legfeljebb 20 perc hosszúsággal, szemben a hagyományos tartalmak 10 perces limitjével.
A tartalomgyártók maguk szabhatják meg az ilyen gyűjtemények árát 1 és 190 dollár, azaz körülbelül 350 és 65 000 forint között. Azonban a videóknak közösségi irányelveknek kell megfelelniük. Valószínű, hogy nem lehet a platformon felnőtt tartalmakat értékesíteni.
Egyéb változások
Azonban nem ez lehet az egyetlen lényeges változás a TikTokon a közeljövőben. A közösségi médium átalakíthatja a Creator Fund (Alkotói Alap) rendszerét, miután sok panasz éri, hogy keveset fizet. 10 ezerről 100 ezerre növekedhet a részvételhez megszabott minimális követőszám, viszont a jogosultaknak többet fizetne a platform.
Emellett nagyobb összeg ütheti a markát a hosszabb videók készítőinek is. A változásnak előnyös, hogy a korábbiaktól ellentétben már 10 perces videókat is lehet posztolni.