Rájár a rúd Mark Zuckerbergre és az alkalmazottjaira
Fotó: Shutterstock

Története legmélyebb válságát éli a Meta

A Meta olyan cégek anyavállalata, mint a Facebook vagy az Instagram. A közösségi platformjai összesen többmilliárd felhasználót érnek el. A vállalat története legnagyobb válságának a közepén jár. A működési problémákra a cég egyre drasztikusabb intézkedésekkel reagál.


Szorít a nadrágszíjon a Meta

Sorra érkeznek a rossz hírek a Metáról. A cég létszámleépítésbe kezdett, hogy teljesíteni tudja a következő hónapokra kitűzött 10 százalékos költségcsökkentési tervet. Azonban ez csak a kezdete lehete egy jelentősebb takarékossági csomagnak, ezért nagyobb leépítésre számítanak a szakértők – írja a hwsw.

Mindez teljes fordulatot jelent a nem sokkal korábbi toborzási akcióik fényében. Jól szemlélteti a kontrasztot, hogy az idei év második negyedévének a végén több mint 83 ezer alkalmazottjuk volt, ami 32 százalékos létszámgyarapodást jelent egyetlen év alatt. Ráadásul a legtöbb új munkavállaló a Metaverzumot (amelyről például ITT írtunk) fejlesztő Reality Labshoz került, ahol a legtöbb folyamatban lévő projektet kaszálták el az idén, illetve a legnagyobb veszteséget termeli.

Májusban és júliusban a cégvezetés csupán a toborzás visszafogásáról beszélt. Mark Zuckerberg azt írta a dolgozóknak a nyáron, hogy a társaság csak a felvenni kívánt mérnökök számát vágja vissza nagyjából 30-40 százalékkal, ezért 10 ezer helyett 6-7 ezer szakembert keresnek az idén.

Azonban később arról is beszélt, hogy a Metának minden eddiginél súlyosabb helyzetben kell helytállnia, ami leginkább a kedvezőtlen gazdasági környezetnek köszönhető. Emellett rendkívül érzékenyen érintette a céget az Apple adatvédelmi intézkedése is, az iOS operációs rendszerbe épített követőkód-tiltás. Továbbá a vállalatnak a nyakára nőttek a versenytársak is, például a TikTok.

Hátat fordítottak a tinik a Facebooknak

Arról is írtunk, hogy a Z-generáció tagjai nagyon aktív internethasználók, azonban a Facebookkal egyre kevesebben foglalkoznak, így meredeken esik a platform népszerűsége. A 13-17 éves korosztálynak például csak a 32 százaléka használja az oldalt napjainkban, amíg a 2014-2015-ös években az ilyen idős fiatalok 71 százaléka volt aktív felhasználója.

A tinédzserek számára már nem értékes felület a Facebook, mivel ötnél is több, nagy elérést biztosító és végtelen görgetést kínáló közösségi platform közül választhatnak. Mindegyiken aktívan jelen lenni pedig nem fenntartható számukra, ezért a legkevesebb értéket adó felületet hanyagolják. A Z-generációtól továbbá már távolabb áll az átlagos Facebook-felhasználók kultúrája

- idéztük Jules Terpak, digitális kultúrával foglalkozó Z-generációs tartalomkészítő.

A közösségi cég egyik belsős kutatója is arról jelentett a tavalyi év elején, hogy a Facebook appot használó tizenéves felhasználók száma 13 százalékkal csökkent 2019 óta. Az előrejelzése szerint pedig a következő két évben további 45 százalékot fog zuhanni a bázis. Azonban összességében a Facebook felhasználóinak a száma stagnál.

Jól megy az Instagram

A Facebook testvéroldalának az Instagramnak a népszerűsége azonban továbbra is töretlen a tinédzserek körében. A korcsoport 62 százaléka aktív felhasználója, amíg a 2014-2015-ös felméréskor 52 százalék volt ez az arány.

Emellett a TikTok-ot a 67 százalékuk használja, a Snapchate pedig 59 százalékuk nyomkodja, ezért nem meglepő, hogy a korosodó platformok egyre több funkciót próbálnak ezektől a felületektől átmásolni.

Ne hagyd ki!