Vajon mi volt előbb, a csokinyúl vagy a csokitojás?
Fotó: Shutterstock

Az édesszájúaknak ezek a húsvéti időszak slágertermékei

Az édességpiac slágerterméke továbbra is a csokinyúl és a csokitojás a húsvéti időszakban Magyarországon. Azonban egy friss piaci körkép alapján sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak a jobb ár-érték arányú termékek az idén, mint az előző években.


Átalakul a kereslet a hazai édességpiacon a húsvét közeledtével

Innovatív termékekkel, valamint a húsvéti időszak klasszikus slágertermékeivel, azaz csokinyulakkal és -tojásokkal is készülnek a hazai édességpiac szereplői az idei ünnepre. Az édességek forgalma várhatóan az előző évek szintjén alakul a következő hetekben is.

A gyártók várakozásai szerint az ár-érték arány az idén minden eddiginél jobban befolyásolja majd a keresletet, a vásárlók kétszer is meggondolják, milyen terméket választanak a pénzükért. Remélhetőleg a korábbi évekhez hasonlóan a vásárlók továbbra is a minőségre szavaznak majd, így a különböző, alacsonyabb élvezeti értékkel bíró, kakaómasszából készült termékek helyett a valódi csokoládét választják a legtöbben

áll a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Édességgyártók Szövetségének közös piaci körképében.

A húsvéti időszakban a hagyományos édességipari termékek mellett igen keresettek a különböző ajándékcsomagok, melyek többféle édességet, esetleg játékfigurát is tartalmaznak. Valamint a gyártók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a funkcionális, vagy mentes édességekre, az új ízekre, illetve az innovatív csomagolásokra.

Kakaó nélkül készít „csokoládét” egy német startup

Egyébként kakaómentes és vegán alapanyagokból állít elő az eredetinél olcsóbb „csokoládét” egy német startup. A 2021-ben indult céget egy testvérpár indította, Dr. Sara és Dr. Maximilian Marquart. A cégbe eredetileg 6 millió dollárt fektettek a befektetők. Ez most 15,4 millió dollárral egészül ki. Ráadásul jelenleg olyan cégekkel állnak üzleti kapcsolatban, mint például a Lindt vagy a Lufthansa.

Maximilian anyagmérnök, Sara pedig élelmiszervegyész. A kakaómentes vagy éppen a vegán „csokoládé” gondolata nem tőlük származik. Azonban cégük, a Planet A az eddigi, mesterséges alapanyagokra épülő megoldások helyett inkább a természetes összetevők irányába fordult. A müncheni székhelyű startup elsősorban napraforgót és zabot használ a speciális „csokoládé” gyártásához, illetve más élelmiszergyártási folyamatokból megmaradt melléktermékeket.

Korábban arra jutottak, hogy a fogyasztók által kedvelt „csokoládés íz” elsősorban a fermentációból, a pörkölésből és a hozzáadott alapanyagokból, nem pedig a kakaóbabból származik. Ezért létrehoztak egy saját mikrobaktérium-kultúrát az alapanyagaik fermentálásához.

A kakaómentes, vegán „csokoládéjukat” ChoViva néven forgalmazzák a B2B szektorban, tehát kizárólag más vállalatoknak értékesítenek. Termékeiket kínálják például félédes, „tejcsokoládé” és „fehércsokoládé” változatban. Állítják, ezeket ugyanúgy fel lehet használni, mint a valódi csokoládét – írja a Financial Times.

Ne hagyd ki!