A Hússzövetség elárulta, mennyibe kerülhet a húsvéti sonka az üzletekben a következő napokban. Persze a jobb minőséget idén is magasabb áron kínálják. Mint kiderült, ez az időszak adja az éves magyar sonkafogyasztás több mint 40 százalékát.
Kilónként 2300 forintnál kezdődhet a húsvéti sonka
A sonka a húsvéti időszak egyik slágerterméke. Az éves magyar sonkafogyasztás jelentős része ezekhez a napokhoz köthető. Az ünnep közelsége miatt különösen aktuális a kérdés, mennyibe kerülhet idén a húsvéti sonka.
Idén a gyorspácolt kategóriában 2300 forintnál kezdődik a kilogrammonkénti ár. A hagyományosan érlelt sonkák esetében ez az ár 3500 forint/kg-ról indul
- tájékoztatta a Magyar Húsiparosok Szövetségének (Hússzövetség) szakosztálya az Economxet.
Hozzátették, a vásárlók az idei szezonban is sokféle termék közül választhatnak. Azonban a legnépszerűbbek rendre a hagyományosan érlelt vagy a gyorspácolt, darabolt sonkafélék.
Nagyon keresett a húsvéti sonka
Több mint 21 milliárd forintot költöttek a magyarok tavaly a március–áprilisi időszakban húsvéti húskészítményekre, illetve sonkákra a GfK Piackutató Intézet adatai alapján. Összesen 6800 tonna sonka fogyott az említett időszakban, vagyis az átlagos éves kereslet kicsivel több, mint 40 százaléka. Így az átlagokat alapul véve elmondható, hogy egy háztartás mintegy 2,3 kg ilyen terméket vásárolt valamivel több mint 3100 forintos kilónkénti átlagáron.
Múlt évben - köszönhetően a rekordméretű inflációnak, ezen belül is az élelmiszer-inflációnak - nagy általánosságban a fogyasztás sajnos a gyengébb minőségű termékek irányába tolódott. Mi nagyon reménykedünk, hogy ez a húsvéti asztalnál nem lesz megfigyelhető
– idéztük Mostisch Martinát, a Magyar Húsiparosok Szövetségének ügyvezető titkárát a napokban.
Olcsóbb és kevesebb felvágottat vásárolunk
Éder Tamás korábban is beszélt róla, hogy Nyugat-Európában és Magyarországon is sokan fordultak el a húskészítményektől az utóbbi időszakban. Azonban amíg nyugaton ennek a jelentős része a flexitáriánus és a vegetáriánus étrendet választók miatt történhetett, itthon a jövedelem- és árhelyzetből fakadt, és nem az életmódváltásból.
A fogyasztók kénytelenek voltak jobban odafigyelni a pénztárcájukra. Mint mondta, az elmúlt 1,5 évre jellemző volt, hogy a korábban drágább termékeket vásárlók egy része is áttért a valamivel olcsóbb élelmiszerekre.
Szárazáruk esetében sokan fordultak az olcsóbb gyorsérlelt termékek felé, de olyan is volt, aki eddig kolbászt vett és most elkezdett inkább párizsit vásárolni. Azok közül pedig akik korábban is párizsit vásároltak, sokan a gyengébb minőségű, alacsonyabb hústartalmú, olcsóbb párizsi felé tendáltak. Tehát összességében elmondható, hogy minőségi váltás és mennyiségi csökkenés is volt
- idéztük Éder Tamást a napokban.