Sok nő szereti a sört, azonban az iparág elsősorban a férfiakra fókuszál
Fotó: Shutterstock

Véget érhet a férfiuralom a  söriparban

A nagy sörgyártók célközönsége elsősorban férfiakból áll. Pedig például az Egyesült Államokban az alkoholfogyasztó nők száma lassan utoléri a férfiakét. Részben ezt a jelenséget lovagolnák meg női sörfőzők.


Sörfőzdét nyitottak nőknek

Friss kutatások szerint az alkoholfogyasztó nők száma lassan meghaladhatja a férfiakét az Egyesült Államokban. Emiatt az elsősorban az utóbbiakra fókuszáló iparágban egyre inkább potenciális vásárlóként tekintenek a nőkre – írja a BBC. Kate Bernot, a Good Beer Hunting's Sightlines című alkoholipari szaklap szerzője megjegyzi, egyre több nő ül a sörgyártó cégek igazgatótanácsaiban is, ami szintén egyfajta katalizátora ennek a változásnak.

A portál emellett bemutat két nőt, akik együtt nyitottak egy brooklyni sörfőzdét 2019-ben. A söreik célközönségét is elsősorban a gyengébbik nem alkotja.

A Talea megalapításakor úgy láttuk, a hozzánk hasonló nőket a meglévő kraftsörfőzdék nem veszik figyelembe

– nyilatkozták a portálnak.

Azonban nemcsak a nőket (jelenleg ők teszik ki a vásárlóik nagyjából 70 százalékát) céloztak meg a termékeikkel, hanem társadalmi kisebbségeket is - például az LMBTQ közösség tagjait - illetve olyanokat, akik újoncok a sörözés területén. A kínálatukban pedig elsősorban gyümölcsös, kevésbé keserű sörök szerepelnek.

Arra törekszünk, hogy a nők a kézműves sörökkel olyan ízprofilokon keresztül ismerjék meg, amelyeket már ismernek és szeretnek. Megbíznak bennünk, és reméljük, így később a savanyú sörökön túl is kipróbálják a termékeinket

- idézi a Talea alapítóit a HVG.

Véget érhetett a hazai sörforradalom

Egyébként söripari forradalom zajlott az elmúlt évtizedben Magyarországon, köszönhetően a kisüzemi sörök terjedését segítő szabályozásnak. Sorra nyíltak a kisebb sörfőzdék, jelentek meg új sörtípusok, illetve fejlődtek a nagyüzemek is. Azonban ebben az évtizedben valami nagyon megváltozott.

A sörgyártók tavaly keményen küzdöttek az elszálló energia- és alapanyagárakkal, az ebből eredő termelési nehézségekkel, de visszatekintve elmondható: ha nehezen is, de nagyobb visszaesés nélkül zárták az évet

- idéztük Kántor Sándort, a legnagyobb hazai gyártókat tömörítő Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatóját a napokban.

Azonban úgy tűnik, a nagyüzemeknél jóval nehezebb helyzetbe kerültek a kisebb sörgyártók. Gyenge Zsolt, a Fóti Sörfőzdék vezetője, valamint a Kisüzemi Sörfőzdék Országos Egyesületének az elnöke szerint az energiakrízis a kis főzdékre különösen rossz hatással volt. Emellett a szakképzett munkaerő hiánya, és bizonyos alapanyagok árának az elszállása is nagyon kedvezőtlenül érintette a szektort.

Prischetzky Botond, a MONYO Brewing brand managere ehhez hozzátette, a koronavírus-járvány és utóhatásai, a rendkívül magas infláció, az euróval szemben nagyon gyenge forintárfolyam, valamint az ukrajnai háború (például sörösüvegek érkeztek korábban Ukrajnából) is rosszul jött a magyar söriparnak. Emellett a gazdasági nehézségek miatt a kraftsörök kereslete is megcsappant a kontinensen, illetve a piac is telítődött. Mindezek hatására jelenleg heti szinten hallani, hogy bezár egy-két sörfőzde Európában.

Ne hagyd ki!