A napokban dobta a piacra a kínai gyártó a legújabb autóját
Fotó: Shutterstock

1300 kilométer hatótávú hibrid jelent meg az autópiacon

Egy új szedánnal jelentkezett a kínai Geely autógyártó a kiskereskedelemben, legelőször Kínában. A majdnem 4,8 méter hosszú plug-in hibrid talán legnagyobb különlegessége, hogy a gyártója szerint az összhatótávolsága meghaladhatja az 1300 kilométert.


Nagy hatótávolságú plug-in hibridet dobott a piacra a Geely

A kínai Geely olyan nagy autógyártók anyavállalata, mint például a Volvo. A saját márkanevük alatt a napokban tették a kiskereskedelemben elérhetővé a legújabb modelljüket legelőször Kínában, a szedán kivitelű plug-in hibrid Galaxy L6-ot.

Jüanból átszámítva 6-7,5 millió forint között kapható az autó. 4,78 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,49 méter magas és 2,75 méteres tengelytávolságú. Az 1,5 literes turbós benzinmotorjánál 163 lóerővel és 255 Nm-es nyomatékkal lehet számolni. Ezt egészíti ki a 146 lóerős és 338 Nm-es villanymotor. 0-ról 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 235 km/h.

Az akkumulátora a lítium-vas-foszfát kivitele függvényében 9,1-19,1 kWh kapacitású lehet és 60-125 kilométeres e-hatótávot tehet lehetővé. DC-gyorstöltővel akár 30 perc alatt megoldható a 30-80 százalékos töltése. Azonban az autó talán legnagyobb különlegessége, hogy az összhatótáva 1320-1370 kilométer között alakulhat a gyártója szerint.

A HVG megjegyzi, az ötszemélyes modell e-CMA platformot használ. A műszerfalán helyet kapott egy 10,25 colos képátlójú digitális műszeregység és egy 13,2 colos függőleges érintőképernyő is. Ráadásul az infotainment rendszer a Qualcomm Snapdragon 8155-ös chipkészletével működik.

Gyorsan terjednek a kínai autók az európai piacokon

Egyébként olyan gyorsan árasztják el az európai piacokat a kínai járművek, hogy a helyi autógyártók akár szorult helyzetbe is kerülhetnek miattuk. Amíg tavaly az öreg kontinensen az elektromosautó-eladások 10 százalékát a kínai márkák tették ki, 2025-re az arányuk 15 százalékra emelkedhet a KPMG nemzetközi tanácsadó vállalat prognózisa szerint. Emiatt korlátozhatja az ázsiai ország elektromos autóinak az importját az Európai Unió.

A belsőégésű motoros autók gyártása terén akár ötven-száz év versenyelőnye is volt Európának, Amerikának és Japánnak Kínához képest. Az elektromos autózással azonban a legfontosabb részek, maga a motor és a váltó is kikerült a rendszerből. Ezzel pedig az eddigi előny gyorsan elolvadt, Kína könnyedén előreugrott. Az elmúlt három-öt évben az élmezőnybe zárkózott fel az ázsiai ország az elektromos autók gyártásában

- idéztük Nagy Bertalant, a Concorde privátbanki üzletfejlesztési igazgatóját a nyáron.

Villámgyorsan bővül a kínai autóexport

A kínai autószektor jó úton halad afelé, hogy a világ legnagyobb személygépkocsi-exportőre legyen. Azonban ez egyenes utat jelent újabb feszültségek kialakulásához az ország kereskedelmi partnereivel és riválisaival.

2020 óta megháromszorozódott a kínai autóexport, 2022-ben pedig meghaladta a 2,5 millió járművet. Ez az érték csak 60 ezerrel kisebb, mint a második legnagyobb exportőr Németország teljesítménye, de jócskán elmarad a legnagyobb külföldi értékesítő, Japán statisztikáitól. Viszont meghaladja az Egyesült Államok és Dél-Korea értékeit. A kommunista ország így is piacvezető a Közel-Keleten és Latin-Amerikában. Kína célja 8 millió személygépkocsi exportja 2030-ra, ami több mint kétszerese Japán jelenlegi autókivitelének.

Ne hagyd ki!