A Volkswagen mikrobuszának elektromos koncepcióautója, amely nem került gyártósorra, de hamarosan bemutatják azt, amelyiket végül gyártani fogják
A hírt maga Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója osztotta meg Twitteren.


Várva várt bejelentés

A legenda 2022. 03. 22-én visszatér!

-olvasható a VW-vezér Twitteres bejegyzésében, amelyhez egy vázlatot is mellékelt.

A Volkswagen hosszú ideje tervezi, hogy modern köntösbe csomagolva ismét piacra dobja a nagy sikerű, „hippibusznak” is becézett mikrobuszát. Az elmúlt években több prototípust és koncepciórajzot is bemutatott, a gyártósorra azonban egyetlen ötlet sem jutott el.

Diess posztja azt jelzi, hogy a vállalat március 9-én végre bemutatja a legendás gépjármű „reinkarnációjának” szériaváltozatát, az ID. Buzz-t.

Scott Keogh, a Volkswagen észak-amerikai részlegének vezetője elmondta, hogy az ID.Buzz az egyik legfelkapottabb és legjobban várt modell a gyártó kínálatában. Utoljára az 1990-es években tapasztaltak ekkora érdeklődést a rajongóktól, amikor bemutatták a VW Bogár új verzióját.

Türelem, türelem

Diess posztja izgalomba hozta a márka fanatikusait, arra azonban még várniuk kell, hogy nyakukba vehessék a világot a hippibusszal. Bár a gyártás idén kezdetét veszi, az első modellek várhatóan 2023 végén, vagy 2024 elején érkeznek a piacra.

El kell érnünk a 100 000 darabos példányszámot, mielőtt elkezdhetnénk a lokalizálást

-fejtette ki Keogh.

Pontos részletek egyelőre nem ismertek, de várhatóan 82 kWh-s és 111 kWh-s akkumulátorok hajtják majd a teljesen elektromos mikrobuszt, amelyek valamivel több, mint 400 kilométeres hatótávot biztosítanak egy töltéssel. A kétmotoros, összkerékhajtású Buzz esetében 295 lóerős teljesítényre és 339 font nyomatékra lehet számítani.

Mit hoz a jövő?

Az elektromos autók megállíthatatlanul hódítanak a járműpiacon, ennek azonban sokan nem örülnek. Herbert Diess októberben arról beszélt a felügyelőbizottságnak, hogy az elektromos autókra való átállás következtében hamarosan több tízezer munkahely szűnhet meg.

A gyűlésen Diess kifejtette, hogy a Tesla-hoz hasonló új belépők komoly kihívást jelentenek, ami arra ösztönzi a tradicionális vállalatokat, hogy felgyorsítsák az elektromos autók gyártására való átállást.

Összehasonlításképp, a Tesla évente 500 ezer autót tervez gyártani a berlini üzemében mindössze 12 ezer dolgozóval, míg a Volkswagen legnagyobb gyárában 25 ezer ember évente 700 ezer autót szerel össze. Magyarul a Tesla majdnem kétszer olyan gyorsan gyártja az autókat, mint az ismert német márka.

Persze ezek az adatok kicsit torzítanak, mert az elektromos járművek jóval kevesebb alkatrészből készülnek, mint a tradicionális meghajtású autók, ami jelentősen befolyásolja a gyártási folyamatok tempóját Viszont az egyszerűbb folyamatok eredményeképp kevesebb munkavállalóra van szükség. Diess szerint a Volkswagen-nél az elektromos autók miatt a következő években 30 ezer munkahely fog megszűnni. Tovább rontja a helyzetet, hogy a német márka legnagyobb gyárában, Wolfsburg-ban még egyetlen villanyautót sem állítottak elő.

Egyes becslések szerint a német autóiparban 2025-ig akár 100 ezer munkahely is megszűnhet az átállás következtében.

A Volkswagen munkástanácsának szóvivője azt mondta, hogy bár nem kívánnak nyilatkozni Diess kijelentéseivel kapcsolatban, de "az, hogy 30 ezer munkahely meg fog szűnni abszurd és alaptalan". Michael Manske, a gyártó szóvivője megerősítette, hogy a Tesla és a kínai gyártók nyomására növelniük kell a villanyautó-kapacitásukat, de a szóban forgó 30 ezres becslés alaptalannak nevezte.

The Conversation

Ne hagyd ki!