Ismerős az az Egyesült Államokban terjedő mém, hogy a Mekiben mindig akkor romlik el a fagyigép, amikor te pont ott vagy? Úgy tűnik, nem csak egy mémről van szó…
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
A Wall Street Journal tájékoztatása szerint a régi, főleg amerikai poén, miszerint a meki fagyigépei mindig akkor hibásodnak meg, amikor pont nyalakodni támad kedved, valójában nem is olyan vicces. Kiderült ugyanis, hogy a franchise tulajdonosai rengeteget panaszkodnak az említett masinákra, mondván, hogy túl bonyolult a használatuk és a karbantartásuk, a tisztításuk pedig akár négy órát is igénybe vehet. Nem túl előnyös egy gyorsétteremláncnál, ugye?
Idézve a Journal cikkét:
A gépeket éjszakánként takarítják egy automatizált hőtisztító ciklussal, ami akár négy órát is igénybe vehet, hogy elpusztítsa az összes baktériumot. A takarítási ciklus hibára futhat, aminek következtében a gép használhatatlanná válik egészen addig, amíg egy szerelő meg nem javítja.
Tisztában vannak vele
A McDonald's állítása szerint egy külön csapat foglalkozik a franchise-tulajdonosok fagylaltgépeket érintő problémájával, de ettől függetlenül a javítási kihívások továbbra is nehézségeket okoznak. Már olyan komoly a helyzet, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) is vizsgálódik az ügyben. Arra szeretnének fényt deríteni, hogy a gyártók vajon szándékosan akadályozzák-e a gépek javítási folyamatait?
A Wall Street Journal kifejtette, hogy egyelőre csak előzetes vizsgálatról van szó, és semmi nem utal arra, hogy az FTC bármilyen jogsértést talált volna. Így sajnálatos módon az amerikai polgároknak további fagyi kimaradásokra kell számítaniuk. A dolog jó oldalát nézve, legalább tovább gyárthatják a mémeket.