Két szektor mentheti meg a jövő reklámpiacát

A globális techvállalatokat különösen rosszul érinti a digitális reklámpiac gyengélkedése, valamint az infláció. Zuhannak a televíziós hálózatok és a közösségi médiacégek részvényei is az amerikai tőzsdéken. Két szektor azonban a következő hónapokban is húzhatja a reklámipart.


Infláció sújtja a reklámpiacot is

Az infláció növekedésével csökkentek a fogyasztói kiadások az Egyesült Államokban. A Walmart kiskereskedelmi óriásvállalat is arra figyelmeztetett a közelmúltban, hogy az üzemanyagárak elszállása és az élelmiszerárak megugrása miatt az emberek kezdik visszafogni a kiadásaikat. A világ egyik legnagyobb bevételű cégének a bejelentése nyomán több marketinges is csökkentette a reklámköltségeit – írja a Wall Street Journal.

A szakemberek szerint a reklámkiadások azok közé a kiadások közé tartoznak, amelyeket a gazdasági bizonytalanság idején azonnal csökkentenek a vállalatok. Ha ez bekövetkezik, azt először a digitális vállalatok szokták megérezni.

Romlottak a nagy techcégek reklámpiaci kilátásai

A digitális reklámpiac több nagy szereplője – mint például a Meta (Facebook és Instagram), a Snap és a Twitter) – közölte, hogy a gyenge negyedéves teljesítményük leginkább a hirdetésszámaik csökkenésével magyarázható. Hasonló helyzetbe került a Google anyavállalata az Alphabet is, hiszen két éve nem növekedtek ilyen lassan, mint az április-júniusi időszakban, mivel a csoporthoz tartozó YouTube hirdetőinek a száma is csökkent. Mindemellett pórul járhat a streamingszolgáltatók közül például a Netflix és a Disney+ is, hiszen szolgáltatásaikat hirdetésalapú opcióval egészítenék ki a közeljövőben.

Úgy látjuk, hogy vissza fog esni a gazdaság és ez hatással lesz az online hirdetési üzletágra is

– nyilatkozta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója.

Van, ahol erősödhet a szektor

A Paramount Global (hozzájuk tartozik például az MTV, a Nickelodeon és a Comedy Central) néhány napja jelentette be, hogy miután hat százalékkal csökkentek a reklámbevételeik, stagnálnak az összbevételeik is.

Bob Bakish, a cég vezérigazgatója azonban megjegyezte, hogy a legutóbbi negyedévben voltak olyan területei a gazdaságnak, ahonnan erősödtek a reklámbevételeik. Ilyenek voltak például a technológiai szektor és a turizmus. Amerikában a következő hónapokban pedig húzóerőt jelenthetnek a reklámpiacon a gyógyszergyártó cégek reklámai és a politikai hirdetések.


The Conversation

Ne hagyd ki!