Egy ember egy okostelefont tart a kezében,a melynek képernyőjén a YouTube logója látható. A háttér piros-fekete.
A YouTube a közelmúltban egy blogposztban bejelentette, kidolgozta a 2022-re vonatkozó blokklánc- és metaverzum-terveit. Kicsit ködösen fogalmazott a videómegosztó, de céljai között szerepel, hogy biztonságosabbá tegye a digitális művészeti piacot és új szintre emelje a közösségi videómegtekintést. Nézzük a részleteket!


A YouTube a múlt hónapban harangozta be, hogy alaposan megvizsgálja, milyen lehetőségek rejlenek a Web3, azaz a metaverzum technológiákban. Friss blogbejegyzésében már konkrétumokat is felsorolt.

Hivatalos tájékoztatása szerint nagy hangsúlyt fog fektetni az NFT-kre, más néven a nem helyettesíthető tokenekre. Az érdeklődése megalapozott, az NFT-k ugyanis kirobbanóan népszerűvé váltak az elmúlt hónapokban. Olyan digitális eszközökről van szó, amelyek egy virtuális elem – például műalkotás, zene, videoklip vagy tweet – tulajdonjogát képviselik. A sportban, a divatban és a szórakoztatóiparban is komoly kereslet mutatkozik irántuk, egyre több művész, zenész, influenszer, vállalat, sportklub, rajongó, gyűjtő és vásárló szavaz nekik bizalmat. Segítségükkel az alkotók pénzzé tehetik digitális munkáikat, és egyedi, hiteles tulajdonjogot biztosítanak a vásárlóknak.

A kritikusok többnyire azzal támadják a technológiát, hogy csalások, szerzői jogi lopások és más kártékony tevékenységek alapköveivé váltak az NFT-k. A YouTube célja az, hogy biztonságosabbá tegye a tokeneket.

Egyik szolgáltatási lehetősége az lenne, hogy a gigantikus videókönyvtára segítségével megbízható módokat kínálna az eszközök legitimitásának ellenőrzésére.

Ha megbízható módot kínálunk a rajongóknak arra, hogy kedvenc alkotóik egyedi videóit, fényképeit […] birtokolhassák, lenyűgöző lehetőségeket teremthetünk a tartalomgyártók és a közönségük számára

-olvasható a blogposztban.

Senki sem marad ki

A világ legnagyobb streamingszolgáltatója a metaverzum-terveit is felvázolta. Kifejtette, egyelőre nincsenek jól definiált elképzelései a technológiával kapcsolatban, de nagy lehetőséget lát abban, hogy a felhasználók együtt nézzenek videókat a metaverzumban avatárjaik segítségével.

Általánosságban elmondható, hogy egyelőre

a játékokhoz kapcsolódó videókra összpontosítunk, azon fogunk dolgozni, hogy több interakciót vigyünk a játékokba, és élethűbbé tegyük őket

-olvasható a bejegyzésben.

Annyi biztos, hogy a YouTube nem tétlenkedhet sokáig, ugyanis legnagyobb riválisai, így például a ByteDance és a Meta Platforms (Facebook anyavállalata) is gőzerővel készül a „metaverzumi átállásra”. Arról nem is beszélve, hogy kínai közösségi és videojáték-óriás, a Tencent szeptember óta közel száz metaverzumhoz kapcsolódó védjegykérelmet nyújtott be. Érdekes verseny van kialakulóban.

The Conversation

Ne hagyd ki!