Átalakultak a magyarok üdülési szokásai az utóbbi években. Előtérbe kerültek a rugalmasan alakítható bel- és külföldi utak, és egyre fontosabb a jó ár-érték arány. Mutatunk néhány úticélt, amelyek népszerűek voltak idén.
Egyre több a rövidebb üdülés
Közölte friss elemzését a Bónusz Brigád és a GKID a magyarok üdülési szokásairól. Úgy tűnik, egyre többen választanak olyan üdüléseket, amelyek rövidek (két-három naposak), valamint gyors feltöltődést és programokkal teli napokat kínálnak. Magyarországon különösen népszerűek a jakuzzis kikapcsolódási lehetőségek, illetve a sörfőzdelátogatással összekötött hosszú hétvégék.
Idén a portálon a legnépszerűbb belföldi szolgáltatás egy inárcsi pihenés volt. Második helyen a Balaton-felvidéki Kapolcs meglátogatása végzett, de kedvelt úticél volt Bük, Szilvásvárad és Gyula is. A legkelendőbb külföldi út egy egyéjszakás pihenés volt a Plitvicei-tavaknál Horvátországban. A második helyen egy arab-félszigeti nyolcnapos nyaralás végzett. Ezt követték a kétéjszakás, szomszédos országokba szóló utazások.
Keresettek voltak a néhány órás belföldi feltöltődések is, melyek mindegyike vízhez volt köthető. Népszerű volt egy dunai, vacsorával egybekötött városnéző hajóút, egy balatoni vitorlázás és egy Tisza-tavi repülés.
Az elemzés megemlíti, úgy tűnik, hogy az emberek ajándék gyanánt nem akarnak felesleges, nem vágyott dolgokat adni a másiknak, hiszen felfutott az ajándékkártyák népszerűsége is.
A kutatás szerint az online vásárlók átlagéletkora 44 év Magyarországon, azonban ez a szám folyamatosan növekszik, ezért az 55 év felettiek egyre nagyobb potenciált jelentenek az online kereskedelemben.
Azok száma, akik gyakran vásárolnak online, nagyjából 3,7 millió lehet hazánkban. Ők átlagosan 19-20 alkalommal vesznek terméket és/vagy szolgáltatást az interneten évente.
Erős a magyarok téli utazási kedve
Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője pedig arról beszélt, hogy a magyarok körében az erős külföldi utazási kedv továbbra is kitart, bár a koronavírus-járvány előtti számoknak csupán a 80 százalékát mutatja a forgalom. Az energetikai problémák miatt meghosszabbított téli iskolai szünet is kedvez a kiutazó-turizmusnak, hiszen így a családok január első hetére is kalkulálhatnak egy hosszabb üdüléssel.
A külföldi utazások ára a tavaly télihez képest a magyaroknak körülbelül 15-20 százalékkal emelkedett, amihez nagyban hozzájárult a forint gyenge árfolyama az euróval szemben.