Egyre több cég kaszálna nagyot a vegán élelmiszerek piacán
Fotó: Shutterstock

Örülhetnek a vegánok, egy magyar piacvezető cég termékeiből is választhatnak

Évi 100 millió forint többletbevételt remél attól a Cerbona Élelmiszergyártó Kft, hogy nyit a vegán piacok felé is. Azonban más magyar cég is nagyot kaszálna a vegán termékeivel.


A vegán étkezés terjedésére számít a Cerbona

A vegánizmus a várakozásokat meghaladó ütemben nyer teret Európában, a trend Magyarországon is egyértelműen tapasztalható, a vegán élelmiszerek piaca folyamatosan bővül

- nyilatkozta a Cerbona az MTI-nek.

A cég 10 millió forintot készül fordítani több lépcsőben a vegán termékcsaládjának fejlesztésére. Jelenleg müzliszeletek, rizskásák, granolák és fehérjeszeletek is szerepelnek a vegán kínálatukban. A piaci igényeknek megfelelően azonban tovább bővítenék a portfóliójukat, ahogyan azt a sikeres gluténmentes termékeik esetében is tették.

A cég közölte, hogy a kiváló minőségű alapanyagaikat igyekeznek Magyarországról beszerezni, azonban ez nem minden esetben lehetséges. A vegán termékek legnagyobb részét pedig Székesfehérváron gyártják.

A Cerbona egyébként Magyarország piacvezető müzliszelet-gyártója, 1988 óta készít egyedi fejlesztésű termékeket. Készítményei a világ 28 országában jelen vannak, Európán kívül például Japánban is.

Magyar vegán pástétom hódít az USA-ban.

A közelmúltban egyebek mellett ITT írtunk róla, hogy más magyar cég is terjeszkedni próbál a vegán termékek piacán, de nem csak hazánkban. A Plantcraft vállalat növényi alapú pástétomával (Plant-Based Pâté) vett részt a nem állati eredetű készítményeket bemutató New York-i Plant Based World Expo-n a közelmúltban. A termék megszerezte az első helyet a „Legjobb húshelyettesítő alternatíva” – kategóriában a szervezők és a FoodBev (élelmiszeripari szakmai médium) képviselőinek véleménye alapján.

Ma már világosan látszik, hogy a következő évtizedekben a Föld lakossága eléri a 10 milliárd főt, az így várhatóan 70 százalékkal megugró húsfogyasztás biztosítása lehetetlen a jelenlegi élelmiszeripari modellel. Napjainkban az amerikai háztartások 57 százaléka vásárol rendszeresen növényi alapú hús- és tejhelyettesítő termékeket különböző okokból. A mi célunk pedig az, hogy következetes fejlesztéssel egyre szélesebb választékkal szolgáljuk ki őket a tápláló, egészséges és finom húsalternatívákkal – így remélhetőleg egyre többen fogyasztanak majd ilyen készítményeket

- nyilatkozta Hetényi Csaba, a Plantcraft társalapítója.

Terjeszkedik a cég

A Plantcraft számára a 2021-es év az aktív piacépítésről szólt. Több amerikai üzletlánccal, egyebek között az USA legnagyobb kiskereskedelmi óriásával, a Kroger-rel is tárgyalások indultak. Ezt követően a Kroger egyik leánycégénél pár héten belül indul a magyar vállalat termékeinek a forgalmazása. Idén januártól közel 150 üzletben lesznek jelen Amerikában. Év végéig pedig ambiciózus terveik vannak: 1200 kereskedelmi egységbe és 500 HORECA - partner kínálatába szeretnének bekerülni. Emellett Magyarországon is találkozhatunk a termékeikkel.

Nagyon pozitív visszajelzések érkeztek a növényi alapú pepperoni szalámiról, melyre elsősorban pizzafeltétként számítanak az élelmiszeripari szereplők. Így került a napokban a készítmény a hazai polcokra, valamint a Don Pepe vegán termékvonalában, és mindez csak a kezdet. Már készülőben van a húsmentes hot dog és grill kolbász is, miközben az egészséges párizsi után vágyakozók is hamarosan megismerhetik a növényi alapú alternatívát

– tájékoztatott a cég.

Ne hagyd ki!