A 2020-as forgalmi adatok alapján az élelmiszer és napicikk kereskedelem legnagyobb szereplője a Lidl diszkontlánc lett. A Tesco hosszú évek után elvesztette piacvezető pozícióját, olyannyira hogy be kellett érnie a harmadik helyezéssel, miután nagy meglepetésre a Spar is nagyobb forgalmat ért el nála.


A legjobb három

Pandémia ide vagy oda, a Lidl 20 százalékkal 823,7 milliárd forintra tudta növelni bruttó forgalmát, amivel az élelmiszer és napicikk (FMCG) kiskereskedelem legnagyobb szereplőjévé vált – derül ki a Trade Magazin összeállításából. A második helyezett nagy meglepetésre a Spar is komolyan, 679,6 milliárd forintról 738,9 milliárd forintra tudta növelni boltjai forgalmát, amivel a lista második helyére ugrott. A hosszú évek óta piacvezetőnek számító Tesco forgalma 737,5 milliárd forinton stagnált, így be kellett érnie a harmadik hellyel.

A diszkont mindent visz

A siker titka a Trade Magazin elemzése szerint az organikus és az expanziós növekedés ötvözése, valamint a kevésbé jól teljesítő boltok bezárása. A Lidl teljesítménye pedig azért is kiemelkedő, mert a pandémia alatt megnőtt az élelmiszer- házhoz szállítás népszerűsége, ám a diszkontlánc nem kínál ilyen szolgáltatást. A diszkont üzleti modell olyannyira sikeres Magyarországon, hogy egyetlen más kereskedelmi forma sem tudott hozzá hasonló növekedést felmutatni. Miközben a hipermarketek folyamatosan piacot veszítenek, a diszkontláncok piaci részesedése már 30 százalék körül van.

Nyertek a kisboltok is

A szaklap szerint a pandémia nyertesei a termékkínálatukon az igényeknek megfelelően gyorsan változtatni képes kisboltok lehetnek, miután a vevők a fertőzéstől való félelmükben kerülték a nagy boltokat, ráadásul ritkábban vásároltak ugyan, ám akkor nagyobb mennyiségben. Mivel Spar évek óta nagy hangsúlyt helyez kisebb üzleteire és sokat költ fejlesztésre is, így előretörése talán a pandémiának is köszönhető. A dobogó alatt nem sokat változott a helyzet, a sok kis üzlettel működő Coop, CBA és Reál triász őrzi negyedik, ötödik és hatodik helyét a rangsorban, igaz az ő forgalmuk is stagnált 2020-ban.

The Conversation

Friss

Milliárdos büntetést kapott a koronavírus elleni védelmet ígérő divatmárka

Az ausztrál versenyfelügyelet (ACCC) 5 millió ausztrál dollárra, azaz több mint egymilliárd forintra büntette a Lorna Jane ruházati vállalatot, amely marketingkampányában azt állította, hogy az új kollekciója meggátolja a koronavírus terjedését.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Elképedsz a budapesti lakásárakon? Prága és Pozsony is drágább

A Deloitte Property Index felmérésében vizsgált 24 főváros közül 2020-ben csupán Rómában csökkent az új építésű lakások ára. Regionális összevetésben Budapest olcsónak számít, még akkor is, ha az itt élők ezt másképpen érzékelik.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Óvatosan a negatív értékelésekkel, mert a sértődős szolgáltató visszavág

Az Egyesült Államokban működő, épületek karbantartásával foglalkozó Executive Roof Services (ERS) vállalat 112 ezer dolláros, azaz nagyjából 34 millió forintos pert akasztott egy washingtoni pár nyakába. Az ERS egy negatív online értékelés miatt fordult a bírósághoz.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!