A Victoria's Secret angyalai a Victoria's Secret londoni divatshowján

Martin Waters, a Victoria's Secret vezérigazgatója a negyedéves eredmények ismertetésekor elmondta, hogy az őszi szezonra rendelt készletek 45 százaléka még mindig a konténerhajókon vesztegel. Várhatóan a karácsonyi portéka sem fog időben megérkezni.



Brutális veszteségek

Waters tájékoztatása szerint a készletek késése miatt a vállalat a harmadik és a negyedik negyedévben összesen 150 millió dollártól, azaz nagyjából 46,5 milliárd forinttól esik el. Hozzátette, a cég jelenleg azon dolgozik, hogy törölje azokat a megrendeléseket, amelyek aktualitásukat vesztették. Azokat a termékeket, amelyek még megmenthetők, repülőkkel fogják a célállomásokra szállítani. A hosszú átfutási idők és a csúszások akadályozzák a jól fogyó termékek beszállítását is, ami az értékesítési lehetőségek elszalasztását eredményezi.

A társaság 75,2 millió dolláros nettó nyereségről számolt be az október 31-én zárult negyedévben. A tavalyi azonos időszakban ez a mutató 143,4 millió dollár volt. A Victoria's Secret forgalma az elmúlt három hónapban meghaladta az 1,441 milliárd dollárt, ami hét százalékos növekedést jelent a tavalyi időszak 1,353 milliárdos eladásaihoz képest. Waters az ellátási gondok ellenére elégedett az eredményekkel.

Borús kilátások

Waters azt is elmondta, hogy jelenleg több mint 100, kikötésre váró hajón vesztegelnek a cég fehérneműi. A vezető tisztában van vele, hogy az ágazat többi szereplője is hasonló helyzetben van, viszont nem ért egyet azzal az általános véleménnyel, hogy a termékhiány gyorsabb és jövedelmezőbb eladásokhoz vezet. Azt állítja, saját tapasztalatai pont az ellenkezőjét bizonyítják. Példaként megemlítette, hogy a stílusos pizsamáik 25 százaléka késik, ami egyértelműen rossz az üzletnek.

Annak ellenére, hogy a Vicoria's már több mint 10 millió termék megrendelését mondta vissza, arra számít, hogy a hirtelen beérkező áruk miatt a szokásosnál több árucikkel indítja a 2022-es évet, ami egyenes úton vezet a leértékelésekhez és a veszteséges működéshez.

A lényeg, hogy kibírjuk idegileg, és hagyjuk, hogy ez az egész folyamat lejátszódjon.

- mondta Waters, hozzátéve, hogy 2022-ben is késésekre számít.

Waters nem a levegőbe beszél, EBBEN A CIKKÜNKBEN arról írtunk, hogy a dél-kaliforniai kikötőkben rekord számú, egészen pontosan 179 konténerhajó torlódott fel. ITT pedig azt vizsgáltuk meg, hogy milyen lehetőségeket rejt a tolvajok számára a konténerek körüli káosz.

The Conversation

Ne hagyd ki!