Fotó: Shutterstock
A Lamborghini nem akarja teljesen villamosítani szuperautóit
2022-02-14
A Volkswagen szuperautó-márkája, a Lamborghini arra törekszik, hogy 2030 után is „életben tartsa” a belső égésű motorokkal szerelt járműveket - mondta Stephan Winkelmann, a márka vezérigazgatója a Welt am Sonntag német lapnak.
Winkelmann bejelentése igazi meglepetésként érkezett, hiszen szinte kivétel nélkül a világ összes autógyártója arra törekszik, hogy még ebben az évtizedben teljesen kiiktassa kínálatából a hagyományos meghajtású járműveket, és áttérjen az elektromos és hibrid autók forgalmazására.
A vezérigazgató a múlt hónapban közölte, ha minden a tervek szerint halad, akkor a Lamborghini a 2020-as évek végén bemutatja első, teljesen elektromos modelljét. A német hetilapnak adott interjújában kifejtette, hogy ugyan haladnak a korral, de ha lehetőségük lesz rá, akkor, ugyan egy kicsit újragondolva, de 2030 után is gyártanának hagyományos meghajtású szuperautókat.
A hibridizációt követően kivárunk, meglátjuk, hogy 2030 után is árulhatunk-e belső égésű motorral szerelt járműveket. Az egyik lehetőség az lenne, hogy a belsőégésű motoros járműveket szintetikus üzemanyagokkal tartsuk életben
-mondta Winkelmann.
A Lamborghini álláspontja meglehetősen egyedinek számít, a legtöbb luxusmárka ugyanis egyértelműen a villanyautókban látja a jövőt.
A Bentley Motors a közelmúltban beharangozta, hogy 2,5 milliárd fontot, azaz nagyjából 1 065 milliárd forintot különített el autói villamosítására. A márka célja az, hogy 2030-tól kezdve kizárólag elektromos autók szerepeljenek újautó-portfóliójában.
A Lamborghinihez és a Ferrarihoz hasonló prémium márkák esetében nagyobb kihívást jelent az átállás, ugyanis új módokat kell találniuk arra, hogy az akkumulátorok hatótávjának növelése mellett a vásárlók által elvárt nagy teljesítmény is megmaradjon.
Az Európai Unió, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Kína és számos más fejlett és fejlődő ország gőzerővel azon dolgozik, hogy minél nagyobb arányú elektromobilitási kvótákat vezessen be a hozzá tartozó piacokra. Az Európai Unió nemrégiben nyilvánosságra hozta a „2030 Climate Target Plan" című, a klímavédelmi célokat összegző dokumentumot, amelyben számszerűsített tervek szerepelnek:
Az elektromos és hibrid autók kiemelt szerepet töltenek be a kitűzött célok elérésében. Ezért van az, hogy egyre több autógyártó jelenti be, hogy 2030-tól egyetlen hagyományos meghajtású járművet sem fog gyártani, így teljesen áttér a hibrid és a tisztán elektromos autók forgalmazására.