Autók egy parkolóban.

A szűkülő kínálat miatt nő a használt autók ára, bizonyos modelleknél akár 15 százalékos a drágulás az év elejéhez képest.


Ennek is a csiphiány az oka

Az áremelkedés oka, hogy az új autók értékesítésének lassulása begyűrűzött a használtautó-piacra – derül ki a Das WeltAuto használtautó-kereskedő cég MTI-hez eljuttatott közleményéből.

A cég várakozásai szerint a használt autók iránti kereslet az év végéig sem torpan meg, ugyanis az értékesítésekre jelentős hatással bír az újautó-piacon tapasztalható trend: a gyártás és a kiszállítás jelentősen lelassult a világ összes márkáját érintő csiphiány miatt, amely becslések szerint leghamarabb 2022-re, rosszabb esetben 2024-re szűnhet meg.

Emiatt sokan választottak használt autót, ugyanis akik nem tudják kivárni az akár egy, másfél éves szállítási időt, azoknak a másodkézből származó gépkocsi a megoldás. A jelentős keresleti többlet árfelhajtó hatású: bizonyos, népszerű használt autó modellek ára 15 százalékkal is nőtt az elmúlt bő fél év alatt.

A prognózisok alapján az árak még nincsenek csúcs közelben, tehát további növekedés várható.

2019-ben volt csúcson a piac

Az idei év első 9 hónapja alatt 616 564 gépkocsi cserélt gazdát Magyarországon a Datahouse adatai szerint. A piac két évvel ezelőtt, 2019-ben ért történelmi csúcsra, akkor 800 ezernél is több gépkocsi cserélt gazdát Magyarországon egy év alatt. Az idei növekedés 2020 első 9 hónapjához képest 4,5 százalékos.

Már áprilisban is arról írtunk, hogy egy év alatt átlagosan 33 százalékkal nőttek a használt autók árai. Itt pedig arról számoltunk be, hogy a legtöbben az 1-1,5 millió forintos árszinten vásárolnak. Ennyi pénzért 10-15 éves kocsikat kínálnak a kereskedők. Itt arról olvashatsz, hogy ha használt autót vennél, miért jó választás egy hibrid.


The Conversation

Ne hagyd ki!